شرایط و قوانین فروشگاه اینترنتی پیک
کاربر گرامی، لطفا جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی فروشگاه اینترنتی پیک، موارد زیر را با دقت ملاحظه فرمایید:
ورود به وبسایت و استفاده از خدمات
- ورود کاربران به وبسایت پیک آنلاین هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرحهای تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری پیک آنلاین و سایر خدمات ارائه شده به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین است.
- ثبت سفارش نیز به معنای پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین پیک آنلاین توسط کاربر بوده و این شرایط و قوانین جایگزین تمامی توافقهای قبلی محسوب میشود.
قوانین عمومی
تمامی اصول و رویههای فروشگاه پیک آنلاین منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است. کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط است. در صورت تغییر در قوانین، این تغییرات در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود. استفاده مستمر از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
- مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود به ثبت سفارش یا استفاده از خدمات پیک آنلاین اقدام میکند.
- طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری هر شخصی است که به منظور غیر تجاری به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
- محصولات ارائه شده توسط پیک آنلاین از شرکتهای معتبر خریداری میشود.
- مسئولیتهای کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و خدمات پس از فروش بر عهده فروشنده است.
- فاکتور کالاهای فروشنده در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال میشود.
- خریداران تا ۲ روز بعد از ثبت سفارش فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
- خدمات پس از فروش تنها در صورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالا را میپذیرد که واجد شرایط باشد. برای اطلاع از نحوه صلاحیت برای بازگرداندن کالا به صفحه رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.
ارتباطات الکترونیکی
ارتباطات کاربران با پیک آنلاین بهصورت الکترونیکی انجام میشود و پاسخها و خدمات نیز الکترونیکی ارسال میشود. همچنین آدرس ایمیل و تلفنهای ثبت شده در پروفایل تنها آدرسهای رسمی و مورد تایید هستند. جهت اطلاعرسانی رویدادها و جشنوارهها، ایمیل یا پیامک ارسال میشود و کاربران میتوانند عضویت در خبرنامه را لغو کنند.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
- پیک آنلاین به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند. همچنین پیک آنلاین از تکنولوژیهای مورد نیاز برای امنتر شدن استفاده از سایت بهره میبرد.
- همه مطالب موجود در سایت جزئی از اموال پیک آنلاین محسوب میشود و هرگونه استفاده بدون مجوز کتبی حق پیگرد قانونی را برای پیک آنلاین محفوظ میدارد.
- کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری انجام میشود به عهده کاربران است.
- پیک آنلاین علاوه بر محصولات مناسب افراد بزرگسال محصولاتی مناسب اشخاص زیر ۱۸ سال را نیز به فروش میرساند و در صورت خرید توسط افراد زیر ۱۸ سال باید با اطلاع والدین یا قیم قانونی باشد.
- تنها مرجع رسمی برای ارتباط با کاربران پایگاه رسمی سایت است.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
- روز کاری از شنبه تا پنجشنبه به استثنای تعطیلات عمومی است.
- کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری پردازش میشوند.
- در صورت اتمام موجودی،پیک آنلاین حق کنسل کردن سفارش را دارد.
- مبلغ پرداخت شده در صورت بروز مشکل طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز میشود.
- کاربران باید فرم سفارش را با اطلاعات صحیح تکمیل کنند.
- امکان پرداخت در محل برای سفارشهای ارسال شده وجود ندارد.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی امکانپذیر نیست.
- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و حقی برای مشتری ایجاد نمیکند.
- سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند.
خسارت در هنگام حمل و نقل
پیک آنلاین نهایت تلاش خود را برای تحویل سالم سفارشها انجام میدهد. اما توجه داشته باشید مسئولیت بروز حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است. همچنین میبایست آسیبهای ناشی از حمل و نقل در عرض ۲۴ ساعت کاری به پشتیبانی پیک آنلاین اطلاع داده شود.
نظرات کاربران
- هدف از ایجاد بخش نظرات، اشتراکگذاری تجربهی خرید و کاربری محصولات است.
- نقد و بررسیها باید شامل قوتها و ضعفهای محصول در استفادهی عملی باشد.
- نظرات باید به صورت نگارشی ثبت شده و از ادبیات محترمانه استفاده شود.
- سوالات و درخواستهای راهنمایی باید در بخش پرسش و پاسخ مطرح شوند.
- نقدها باید به صورت واقعبینانه و بدون اغراق باشند.