رویههای بازگرداندن کالا
کسب رضایت مشتریان همواره از اولویتهای پیک آنلاین بوده است و ما در تلاش هستیم تا هر سفارش در بهترین شرایط به دست مشتری برسد. در مواردی ممکن است مشتریان گرامی پس از خرید با مسائلی روبرو شوند. در چنین مواردی، خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند، دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت بازگشت کالا میشوند.
اقلام هدیه و استثنائات
اقلامی که به عنوان هدیه از طرف پیک آنلاین همراه سفارش ارسال شدهاند و در فاکتور فروش با مبلغ صفر ریال درج شدهاند که مشمول 7 روز ضمانت تعویض نیستند.
شرایط بازگرداندن کالا
استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
1.ایراد یا اشکال فنی کالا
- اشکال یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا به پیک آنلاین اطلاع داده شود. همچنین لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده نگهداری شود و از دور ریختن آن خودداری شود.
- استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به پیک آنلاین بازگردانده شود.
- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
- این سرویس شامل اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر ایجاد شده، نمیشود.
2.مغایرت در مشخصات یا ظاهر فیزیکی کالا
- وجود مغایرت باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا به واحد خدمات پس از فروش پیک آنلاین از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
- اگر مغایرت بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مانند رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا را در شرایط اولیه خود قرار داده و از آن استفاده نشود.
- ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، باید کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
3.آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی کالا
- آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا به تیم پشتیبانی پیک آنلاین اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن خودداری شود.
4.انصراف از خرید
- انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد. هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بستهبندی اولیه، پلمب، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و غیره امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
- انصراف از خرید صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرفکننده است.
- اگر سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریعتر در سایت نسبت به لغو سفارش اقدام شود.
- اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
- بازگرداندن کالا تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا باز نشده باشد و در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود. اگر کالا بههمراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
5.آسیب دیدگی در اثر جابهجایی و حمل و نقل
- آسیب دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا به تیم پشتیبانی پیک آنلاین اطلاع داده شود.
- لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن خودداری شود.
- کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش پیک آنلاین ارسال شود.
کالا مرجوعی را چگونه ارسال کنید؟
- قبل از هر اقدامی با کارشناسان پیک آنلاین تماس بگیرید.
- از ارسال کالا بدون هماهنگی خودداری کنید.
- برای ارسال، کالا باید در جعبه یا کارتن اصلی خود بهخوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه کالا اصلی ارسال شود.
- فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل خود را یادداشت کنید.
هزینه ارسال چگونه محاسبه خواهد شد؟
- اگر ایراد فنی، مغایرت یا آسیب دیدگی ظاهری توسط کارشناسان پیک آنلاین تایید شود، هزینههای ارسال به عهده پیک آنلاین است.
- در صورت انصراف از خرید یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا به عهده مشتری خواهد بود.
روند رسیدگی به درخواست مشتری به چه شکل است؟
- کارشناسان خدمات پس از فروش ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی میکنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیبدیدگی توسط کارشناسان تایید شود، کالا تعویض خواهد شد یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
- پس از دریافت و پذیرش کالا توسط پیک آنلاین، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش بهطور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.
- اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
درخواست خود را چگونه به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟
- از طریق پیام در صفحه تماس با ما یا پشتیبانی آنلاین با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش.
- تماس با پشتیبانی فروشگاه: 025-32910805
توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش الزامی است.